Misschien lukt het deze maand niet om de huur in 1 keer te betalen. Of ben je het vergeten. Dat is helemaal niet erg. We helpen je graag bij het betalen van je huur. Je staat er niet alleen voor.

Normaal betaal je de huur altijd vóór de eerste dag van de maand. Lukt dat niet? Dan krijg je automatisch een betalingsherinnering. Dat is meestal een e-mail, maar soms krijg je een brief. Je kunt dan meteen via iDEAL betalen.

Check altijd of een betalingsherinnering van ons komt: bekijk de voorbeelden

De afzender van een betalingsherinnering is altijd woonbron@mind2pay.com. Hieronder zie je hoe onze e-mails en brieven eruitzien. Check altijd of de afzender klopt.

Misschien krijg je een sms, of word je gebeld door een robot
In deze sms staat dan het bedrag dat je nog moet betalen. Dit kan meteen via iDEAL. Met de robot kun je een betaalafspraak maken. Dit is geen spam of phishing.

Twijfel je over een e-mail, brief of sms van ons?
Neem dan meteen contact op.



Vraag een betalingsregeling aan

Zorg ervoor dat jouw betaalachterstand niet te hoog wordt. Bijvoorbeeld door een betalingsregeling aan te vragen. Je betaalt de achterstand dan in termijnen.

Betalingsregeling aanvragen

Lukt dat niet? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Bijvoorbeeld via ons contactformulier. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen van je huur, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit zijn de voorwaarden voor een betalingsregeling
  • Je betaalt de maandelijkse huur en het termijnbedrag vóór de eerste van de maand. De betaalachterstand mag niet hoger worden. Betaal je te laat? Dan vervalt de betalingsregeling.
  • Je vraagt tijdens de betalingsregeling geen uitstel van betaling aan.


Wat je ook kunt doen

Vraag hulp aan de gemeente

Gemeenten kunnen op verschillende manieren helpen bij financiële problemen. Heb je moeite om de rekeningen te betalen? Wacht dan niet. Maak gebruik van de mogelijkheden van jouw gemeente.

Bekijk of je recht hebt op huurtoeslag en zorgtoeslag
Maak daarom een proefberekening op de website van de Belastingdienst. Dan weet je meteen of je recht hebt op deze toeslagen. En hoeveel toeslag je krijgt.

Voor de proefberekening van de huurtoeslag heb je de kale huur (of netto huur) en subsidiabele servicekosten nodig. Dit zijn:
  • schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten
  • kosten voor de huismeester of complexbeheerder
  • kosten voor een recreatieruimte
De opbouw van jouw huurprijs vind je op onze website.

Opbouw huurprijs bekijken
Bekijk of je recht hebt op een eenmalige huurverlaging

Je moet dan wel aan een paar voorwaarden voldoen. Doe daarom eerst de huurverlagingscheck.

Doe de huurverlagingscheck

Hulp bij hoge energiekosten

De prijzen van gas, stroom en warmte zijn flink omhoog gegaan. Daar maken we ons zorgen over. Jij misschien ook. Wij helpen je graag.

Klik hier voor meer informatie



Soms gaan we naar de deurwaarder

Dat doen we alleen als we er samen niet uit komen. Bijvoorbeeld als je niet reageert op onze telefoontjes, e-mails, brieven of bezoeken. Of als je je niet houdt aan onze afspraken over een betaling. Je krijgt dan ook te maken met hoge extra kosten. Daarom gaan we liever niet naar de deurwaarder.


Vraag en antwoord

Hieronder geven we antwoord op vragen die wij vaak krijgen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet tussen? Stuur ons dan een bericht via het contactformulier.

Hoe weet ik of ik een betaalachterstand heb?

Log in om je betaaloverzicht te bekijken. Daar zie je of je een betaalachterstand hebt, en hoeveel dit is. Je kunt ook meteen via iDEAL betalen.

Ik ben gebeld door 088 001 66 61 en hoorde een robot. Klopt dat wel?

Ja. Met deze robot kun je een betaalafspraak maken. Dit is geen spam of phishing.

Jullie hebben een deurwaardeur ingeschakeld. Hoe weet ik welke deurwaarder dat is?

Log in om jouw post te bekijken. Daarin staat welke deurwaarder wij hebben ingeschakeld.

Meer informatie over

Openstaande rekeningen
Huur betalen