Betalingsachterstand
Betalingsherinnering
Normaal betaal je de huur altijd vóór de eerste dag van de maand. Lukt dat niet? Dan krijg je automatisch een betalingsherinnering. Dat is meestal een e-mail, maar soms krijg je een brief. Je kunt dan meteen via iDEAL betalen.
Zorg ervoor dat jouw betaalachterstand niet te hoog wordt. Bijvoorbeeld door een betalingsregeling aan te vragen. Je betaalt de achterstand dan in termijnen.
Betalingsregeling aanvragen
Lukt dat niet? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen van je huur, hoe beter we je kunnen helpen.
Zorg ervoor dat jouw betaalachterstand niet te hoog wordt. Bijvoorbeeld door een betalingsregeling aan te vragen. Je betaalt de achterstand dan in termijnen.
Betalingsregeling aanvragen
Lukt dat niet? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen van je huur, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit zijn de voorwaarden voor een betalingsregeling
-
Je kunt 1 keer per jaar een betalingsregeling aanvragen. We kijken naar de einddatum van de vorige betalingsregeling.
-
Je betaalt de maandelijkse huur en het termijnbedrag vóór de eerste van de maand. De betaalachterstand mag niet hoger worden. Betaal je te laat? Dan vervalt de betalingsregeling.
-
Je vraagt tijdens de betalingsregeling geen uitstel van betaling aan.
Soms gaan we naar de deurwaarder
Dat doen we alleen als we er samen niet uit komen. Bijvoorbeeld als je niet reageert op onze telefoontjes, e-mails, brieven of bezoeken. Of als je je niet houdt aan onze afspraken over een betaling. Je krijgt dan ook te maken met hoge extra kosten. Daarom gaan we liever niet naar de deurwaarder.