Je kunt een klacht indienen als je niet tevreden bent over:

  • De manier waarop een dienst of reparatie is uitgevoerd
  • De manier waarop je bent behandeld door een medewerker en/of aannemer
  • Een belofte die niet is nagekomen
  • Ons beleid

Een klacht gaat altijd over onze dienstverlening. Of de dienstverlening van een bedrijf dat wij voor je hebben ingeschakeld. Bijvoorbeeld een aannemer.

Klacht melden

Je kunt jouw klacht op dit moment niet online melden. Je kunt ons wel bellen, appen of een brief sturen. Kijk hier voor onze contactgegevens. Zet altijd je naam, adres en contactgegevens bij de klacht. Stuur je een brief? Zet dan ook een handtekening.

Vraag je iemand anders om namens jou een klacht te melden? Zorg dan voor een schriftelijke machtiging. Deze vind je hier.

Dit gebeurt er als je een klacht meldt

Lees de tekst van de animatie

Misschien ben je niet tevreden over onze dienstverlening. Want soms gaat er iets mis. Dat lossen we graag op. Maar niet alles is een klacht. Kijk daarom altijd eerst op woonbron.nl/klachten. Daar kun je ook meteen een klacht melden. Meestal gaan we dan gelijk voor je aan de slag.

Je krijgt eerst een bevestiging van ons. En we bellen je om de klacht te bespreken. Wij doen alvast onderzoek. En denken na over een oplossing.

Tijdens ons telefoongesprek maken we ook meteen afspraken. En plannen we een vervolggesprek. Zo houden we je op de hoogte van de status van jouw klacht.

We proberen jouw klacht zo goed mogelijk op te lossen. Een tevreden klant: dat is waar het ons om gaat!


Niet alles is een klacht

Moet er iets gerepareerd worden in jouw huis?
Meld dan eerst een reparatie. Je kunt niet meteen een klacht indienen. Ben je niet tevreden over hoe de reparatie is uitgevoerd? Dan kun je wel een klacht indienen.

Reparatie melden
Heb je last van de buren?

Doe dan eerst een overlastmelding. Je kunt niet meteen een klacht indienen. Ben je niet tevreden over wat wij met jouw overlastmelding hebben gedaan? Dan kun je wel een klacht indienen.

Overlast melden

Ben je het niet eens met ons beleid?

Dan gebruiken we jouw klacht om onze dienstverlening in de toekomst te verbeteren. We kunnen ons beleid niet meteen aanpassen. Daarom sluiten we deze klachten meteen af.

Ben je niet tevreden over jouw inschrijving?

Neem dan contact op met Woonnet Rijnmond (voor Rotterdam, Nissewaard en Capelle aan den IJssel), Woonnet Haaglanden (voor Delft), Woonkeus (voor Dordrecht) of WoningNet Regio Midden-Holland (voor Zuidplas).

Heb je al een klacht over hetzelfde onderwerp gemeld?

Dan gaan we verder met die klacht. Misschien is jouw eerdere klacht al behandeld. Dan gaan we niet aan de slag. Dit doen we ook niet als jouw klacht door onze juridische afdeling wordt behandeld.


Twijfel je over of iets een klacht is? Neem dan eerst contact met ons op. Dan denken we met je mee.


Soms lukt het niet om samen een oplossing te vinden

Dan spreken we van een geschil. Vraag Het Juridisch Loket om advies.
Het is fijn om te weten dat ook de Huurcommissie, Klachtencommissie Wonen Zuid-Holland (voor Rotterdam, Dordrecht, Nissewaard en Zuidplas) en de Regionale Klachtencommissie Woonruimteverdeling Haaglanden (voor Delft) je kunnen helpen.