Geplaatst op

Update maandag 3 juni 2024

Uit onderzoek blijkt dat van ongeveer 1.100 bewoners informatie is gelekt. Door dit datalek zijn gegevens zoals naam, adres, telefoonnummer en bankgegevens gestolen. Wachtwoorden en mailadressen zijn niet gelekt.  De bewoners waarvan gegevens zijn gelekt, ontvangen van ons deze week een persoonlijk bericht waarin wij uitleg geven.

AddComm heeft een afspraak gemaakt met de cybercriminelen. Daarna zijn de gegevens weer teruggegeven aan het bedrijf. De kans dat de persoonlijke gegevens van deze bewoners gebruikt worden voor criminele doeleinden is zeer klein.

Onze excuses voor eventueel ongemak door onze leverancier AddComm. U kunt erop vertrouwen dat wij uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Dit zijn wij ook wettelijk verplicht. 

Algemene waarschuwing: let op voor nepberichten 
Let altijd extra op bij (onverwachte) brieven, mailtjes, sms-jes, WhatsApp-berichten of telefoontjes. Soms proberen oplichters te doen alsof ze van Woonbron zijn. Wanneer zij gegevens gebruiken zoals uw naam en adres, dan kan dat als echt overkomen. Woonbron vraagt nooit naar uw bankgegevens of wachtwoorden.

Wat kan ik doen tegen phishing?
Bij phishing proberen criminelen u door e-mails naar een valse website te lokken. Daar stelen ze uw gegevens of geld. Klik nooit op links in een phishing e-mail. Waarschuw ook altijd de Fraudehelpdesk en de organisatie uit wiens naam u de mail krijgt.

Meer informatie over phishing vindt u op de site van de Rijksoverheid.

Nieuwsbericht woensdag 29 mei

Bij onze leverancier AddComm heeft een datalek plaatsgevonden. Hierdoor zijn mogelijk persoonlijke gegevens van onze huurders gelekt.

Wat gebeurt er nu?

  • Een datalekmelding is gedaan bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

  • Onze leverancier AddComm onderzoekt nu of er persoonsgegevens zijn gestolen en welke gegevens dat zijn.

  • Als AddComm ons laat weten dat het gaat om uw persoonsgegevens, dan laten wij u zo snel mogelijk weten om welke gegevens het gaat. En wat u eventueel kunt doen.

  • We hebben direct actie ondernomen om uw privacy te beschermen. We hebben onder andere onze eigen beveiliging verder opgevoerd.

Waarschuwing voor phishing mails
Mocht u twijfelen of een mail die u ontvangt vanuit Woonbron echt is? Neem dan contact met ons op!

Overig nieuws

Resultaten Aedes benchmark 2025: stabiel met ruimte voor verbetering

Onlangs zijn de resultaten van de Aedes benchmark 2025 bekendgemaakt. Deze jaarlijkse vergelijking helpt woningcorporaties om van elkaar te leren en hun prestaties te verbeteren. De benchmark kijkt naar vijf onderdelen: Huurdersoordeel, Bedrijfslasten, Duurzaamheid, Onderhoud & verbetering, en Beschikbaarheid & betaalbaarheid. De prestaties worden ingedeeld in klasse A (hoog), B (midden) en C (laag).
Lees meer

Gemeente Delft, woningcorporaties en huurraden ondertekenen prestatieafspraken 2026

Woningcorporaties, huurdersorganisaties en gemeente Delft hebben woensdag 17 december de lokale prestatieafspraken voor 2026 getekend. Samen met huurdersorganisaties en de gemeente maken woningcorporaties ieder jaar afspraken voor het komende jaar. Het gaat dan over onderwerpen zoals de woningvoorraad, nieuwbouw sociale huurwoningen, huurbeleid, verduurzaming en leefbaarheid.
Lees meer

Woonbron start sociale nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in Dordrecht

Woonbron is gestart met de nieuwbouw aan de M.H. Trompweg in de Wielwijk. Het gebouw dat op de M.H. Trompweg stond, is in 2023 gesloopt. Het bestond uit 24 portieketagewoningen. De nieuwbouw bestaat uit 39 driekamerappartementen (van 68 m² tot 73 m²) in de sociale huur met lift. Op de begane grond komen drie speciaal aangepaste woningen. Deze woningen krijgen grotere kamers en een ruime badkamer, waardoor ze volledig rolstoeltoegankelijk zijn. De officiële start van de bouw – het leggen van de eerste vloerplaat - werd verricht door Arthur Oerlemans (directeur Woonbron), Wim van der Kruijff (wethouder gemeente Dordrecht) en Johan Krijgsman (directeur Waal) in aanwezigheid van de direct betrokkenen.
Lees meer