Geplaatst op

Vanaf 1 februari 2024 gaat jouw voorschot servicekosten en/of stookkosten omhoog. Je krijgt hier deze week een e-mail of brief over. We begrijpen dat dit een vervelend bericht is.

Iedere maand betaal je een bedrag vooruit. Bijvoorbeeld voor de verwarming van je woning of bedrijfsruimte. Of voor de verlichting en schoonmaak in jouw gebouw.

Misschien heb je hier vragen over. Of wil je meer weten over het voorschot stookkosten. Daarom vind je hier het antwoord op de veelgestelde vragen over stookkosten. Wil je meer weten over het voorschot servicekosten? Kijk dan op deze pagina.

Lees het antwoord op veelgestelde vragen

De afgelopen jaren zijn stroom en gas flink duurder geworden
Ons energiecontract met lage prijzen is afgelopen. Dit contract was erg voordelig voor jou. In de tussentijd zijn veel dingen duurder geworden. We hebben een nieuw energiecontract afgesloten, maar de prijzen van onze energieleverancier zijn ook gestegen. En de compensatie van de overheid is gestopt. Daarom gaat jouw voorschot omhoog.

We proberen te voorkomen dat je achteraf moet bijbetalen
Dat doen we door nu jouw voorschot te verhogen. Neem meteen contact met ons op als betalen niet lukt. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is wat je zelf moet doen

  • Schrijven we iedere maand de huur automatisch van je rekening af? Of betaal je via iDEAL? Dan hoeft je zelf niets te doen. We passen het bedrag voor je aan.

  • Wordt je huur betaald via de sociale dienst of een andere instelling? Dan geef je zelf door wat je nieuwe huur (en misschien huurtoeslag) wordt.

  • Maak je zelf (automatisch) je huur over? Dan pas je zelf het bedrag aan.

Misschien maak je je zorgen over de gestegen energieprijzen
Dan is het fijn om te weten dat verschillende organisaties je kunnen adviseren en helpen. Bijvoorbeeld jouw gemeente, het sociaal wijkteam of een energiecoach. Kijk hier voor alle informatie. Daar lees je ook meer over betalen, besparen en uitleg over bijvoorbeeld de energietoeslag.

Overig nieuws

Aannemingsovereenkomst getekend voor nieuwbouw Trompweg

Woonbron en bouwbedrijf Waal hebben de aannemingsovereenkomst ondertekend voor het nieuwbouwproject aan de M.H. Trompweg in Dordrecht. Hiermee zetten we een belangrijke stap richting de realisatie van 39 nieuwe driekamerappartementen in Wielwijk.
Lees meer

Woonbron en Laurens brengen Wonen met een Plus naar Gerard Goossenflat

Woningcorporatie Woonbron en zorgaanbieder Laurens slaan de handen ineen om het welzijn van bewoners in de Rotterdamse Gerard Goossenflat verder te versterken. Laurens, bekend om innovatieve woonzorgformules die bewoners ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig te blijven wonen, introduceert binnenkort Wonen met een Plus in dit woongebouw voor ouderen van Woonbron. In aanwezigheid van een groot aantal bewoners ondertekenden Arthur Oerlemans, directeur bij Woonbron en Rop Spanjaard, directeur thuiszorg Laurens hiertoe de samenwerkingsovereenkomst.
Lees meer

Blog Richard Sitton: hoe een restaurant het kloppende hart van een zorgzame buurt vormt

Begin september mocht ik het nieuwe restaurant van Plus in de Wijk in ons woongebouw aan de Bergweg officieel openen. Dit is één van de woongebouwen waarin Woonbron met toewijding werkt aan een zorgzame buurt. Dankzij de samenwerking met verschillende partners zijn zorg, hulp en activiteiten voor bewoners dichtbij. Zo zorgen we er samen voor dat bewoners langer zelfstandig kunnen blijven wonen en nooit alleen hoeven te zijn. En is dit dus een van de redenen waarom Woonbron met Zorgzaam Wonen als aparte afdeling binnen Woonbron is gestart. Een groot compliment aan al de collega’s die hier aan bijdragen.
Lees meer