Geplaatst op

Vanaf 1 februari 2024 gaat jouw voorschot servicekosten en/of stookkosten omhoog. Je krijgt hier deze week een e-mail of brief over. We begrijpen dat dit een vervelend bericht is.

Iedere maand betaal je een bedrag vooruit. Bijvoorbeeld voor de verwarming van je woning of bedrijfsruimte. Of voor de verlichting en schoonmaak in jouw gebouw.

Misschien heb je hier vragen over. Of wil je meer weten over het voorschot stookkosten. Daarom vind je hier het antwoord op de veelgestelde vragen over stookkosten. Wil je meer weten over het voorschot servicekosten? Kijk dan op deze pagina.

Lees het antwoord op veelgestelde vragen

De afgelopen jaren zijn stroom en gas flink duurder geworden
Ons energiecontract met lage prijzen is afgelopen. Dit contract was erg voordelig voor jou. In de tussentijd zijn veel dingen duurder geworden. We hebben een nieuw energiecontract afgesloten, maar de prijzen van onze energieleverancier zijn ook gestegen. En de compensatie van de overheid is gestopt. Daarom gaat jouw voorschot omhoog.

We proberen te voorkomen dat je achteraf moet bijbetalen
Dat doen we door nu jouw voorschot te verhogen. Neem meteen contact met ons op als betalen niet lukt. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is wat je zelf moet doen

  • Schrijven we iedere maand de huur automatisch van je rekening af? Of betaal je via iDEAL? Dan hoeft je zelf niets te doen. We passen het bedrag voor je aan.

  • Wordt je huur betaald via de sociale dienst of een andere instelling? Dan geef je zelf door wat je nieuwe huur (en misschien huurtoeslag) wordt.

  • Maak je zelf (automatisch) je huur over? Dan pas je zelf het bedrag aan.

Misschien maak je je zorgen over de gestegen energieprijzen
Dan is het fijn om te weten dat verschillende organisaties je kunnen adviseren en helpen. Bijvoorbeeld jouw gemeente, het sociaal wijkteam of een energiecoach. Kijk hier voor alle informatie. Daar lees je ook meer over betalen, besparen en uitleg over bijvoorbeeld de energietoeslag.

Overig nieuws

Woonbron en CVD versterken samenwerking rond huisvesting kwetsbare Rotterdammers

Woonbron en CVD hebben gisteren hun samenwerking opnieuw bevestigd en vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst. Beide organisaties zetten zich in voor passende huisvesting en begeleiding van kwetsbare Rotterdammers in gedifferentieerde wijken. De overeenkomst beschrijft hoe Woonbron en CVD gezamenlijk zorgen voor een veilige, stabiele woonomgeving en een soepele samenwerking in de wijk.
Lees meer

Start verhuur Alhenablok: stijlvol en duurzaam wonen aan het Marconiplein

Woningcorporatie Woonbron start op maandag 10 november om 20.00 uur met de verhuur van de eerste 43 woningen in het Alhenablok, gelegen aan het Marconiplein, de Mathenesserweg, Dirk Danestraat en Mathenesserdijk in Rotterdam-Spangen. Een belangrijke mijlpaal in de transformatie van dit iconische woongebouw uit de jaren ’20, dat na een ingrijpende renovatie nu bijna klaar is voor nieuwe bewoners.
Lees meer

Nieuwe impuls voor Crabbehof: feestelijke oplevering 71 sociale huurwoningen door Woonbron aan de Frank van der Goesstraat

In de wijk Crabbehof in Dordrecht zijn gisteren 71 nieuwe sociale huurwoningen feestelijk opgeleverd. De 2 woongebouwen, met nu de nieuwe namen ‘Rietdam’ en ‘Louisa’, vormen samen met het eerder opgeleverde woningen aan de W.H. Vliegenstraat een belangrijke kwaliteitsimpuls voor de wijk. De feestelijke opening werd verricht door Arthur Oerlemans (directeur Woonbron), wethouder Wim van der Kruijff (gemeente Dordrecht) en Willem Froeling (commercieel projectleider Waal), in aanwezigheid van de nieuwe bewoners en betrokkenen.
Lees meer