Geplaatst op

Vanaf 1 februari 2024 gaat jouw voorschot servicekosten en/of stookkosten omhoog. Je krijgt hier deze week een e-mail of brief over. We begrijpen dat dit een vervelend bericht is.

Iedere maand betaal je een bedrag vooruit. Bijvoorbeeld voor de verwarming van je woning of bedrijfsruimte. Of voor de verlichting en schoonmaak in jouw gebouw.

Misschien heb je hier vragen over. Of wil je meer weten over het voorschot stookkosten. Daarom vind je hier het antwoord op de veelgestelde vragen over stookkosten. Wil je meer weten over het voorschot servicekosten? Kijk dan op deze pagina.

Lees het antwoord op veelgestelde vragen

De afgelopen jaren zijn stroom en gas flink duurder geworden
Ons energiecontract met lage prijzen is afgelopen. Dit contract was erg voordelig voor jou. In de tussentijd zijn veel dingen duurder geworden. We hebben een nieuw energiecontract afgesloten, maar de prijzen van onze energieleverancier zijn ook gestegen. En de compensatie van de overheid is gestopt. Daarom gaat jouw voorschot omhoog.

We proberen te voorkomen dat je achteraf moet bijbetalen
Dat doen we door nu jouw voorschot te verhogen. Neem meteen contact met ons op als betalen niet lukt. Dan zoeken we samen naar een oplossing. Hoe eerder je laat weten dat je problemen hebt met betalen, hoe beter we je kunnen helpen.

Dit is wat je zelf moet doen

  • Schrijven we iedere maand de huur automatisch van je rekening af? Of betaal je via iDEAL? Dan hoeft je zelf niets te doen. We passen het bedrag voor je aan.

  • Wordt je huur betaald via de sociale dienst of een andere instelling? Dan geef je zelf door wat je nieuwe huur (en misschien huurtoeslag) wordt.

  • Maak je zelf (automatisch) je huur over? Dan pas je zelf het bedrag aan.

Misschien maak je je zorgen over de gestegen energieprijzen
Dan is het fijn om te weten dat verschillende organisaties je kunnen adviseren en helpen. Bijvoorbeeld jouw gemeente, het sociaal wijkteam of een energiecoach. Kijk hier voor alle informatie. Daar lees je ook meer over betalen, besparen en uitleg over bijvoorbeeld de energietoeslag.

Overig nieuws

Woonbron Brigade brengt warmte naar Bergwegplantsoen

Dinsdag 9 december was het een bruisende dag aan het Bergwegplantsoen 10 in Rotterdam. De Woonbron Brigade streek neer in deze Thuisplusflat, waar veel bewoners genieten van een fijne en bijzondere plek om zelfstandig te wonen. Ook stichting Humanitas heeft in dit gebouw een zorgafdeling. En Pameijer huist hier om mensen met kwetsbaarheid of beperking verder te helpen naar groei en zelfstandigheid. Kers op de taart is het restaurant van Plus in de Wijk centraal in het atrium. Het is dé ontmoetingsplek waar bewoners én mensen uit de buurt kunnen aanschuiven voor een kop koffie, een goed gesprek en tal van leuke activiteiten.
Lees meer

Nieuwe samenwerking Woonbron en Zeeuwse Gronden: wonen en zorg voor Rotterdammers met psychiatrische kwetsbaarheid

Woonbron en Zeeuwse Gronden hebben samen een overeenkomst gesloten om Rotterdammers met psychische kwetsbaarheid een zelfstandige woonplek te bieden, gecombineerd met zorg aan huis. Op 4 december tekenden de bestuurders van beide organisaties de samenwerkingsovereenkomst, waarmee zij zich inzetten voor woonoplossingen en begeleiding op maat voor mensen met een psychiatrische aandoening in Rotterdam.
Lees meer